Distribuitor autorizat software C.T.C.E. Piatra Neamt
Facebook Twitter Google
Informatii telefonice Lu-Vi: 09-17
0720 528 028

Plangere la ANRE - pret gaze naturale

Inapoi
Home » Blog » Plangere la ANRE - pret gaze naturale
comunicat anre 2021 - LEGIStm
17/10/2021

Consumatorii pot face plangere la ANRE pentru cresterea pretului la gazele naturale

 

În data de 14.10.2021 pe site-ul anre.ro a fost publicat un comunicat de presă potrivit căruia Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a sancționat furnizorii de gaze cu amenzi în valoare de 2.690.000 lei.

 

În cursul acestui an, prețul la gazele naturale a crescut considerabil, însă, pentru mulți consumatori, costul a crescut fără ca aceștia să fie notificați de către furnizorii de gaze naturale. Astfel, potrivit comunicatului, cei care au acceptat oferte comerciale cu preț fix și cărora, pe durata perioadei contractuale, le-a crescut prețul fără să fie notificați, pot face plângere la ANRE. In acest sens, ANRE a demarat acțiuni de control pentru a verifica modul în care au fost respectate obligațiile legale referitoare la:

 

 

În urma controlului s-a constatat ca furnizorii de gaze naturale au încălcat dispozițiile legale fiind sancționați cu amenzi contravențioanle în cuantum de 2.690.000 lei. Cel mai aspru au fost sancționate ENGIE ROMANIA, EON ENERGIE ROMANIA SI RESTART ENERGY ONE, acestora aplicânduli-se amenzi în valoare de 800.000 lei. Acestea au fost amendate pentru că în ofertele lansate public cu un preț fix, valabil pe o anumită perioadă (6-12 luni), nu au menționat, că furnizorul iși rezervă dreptul de a modifica pe parcursul acestei perioade prețul ofertat și astfel, nu și-au îndeplinit obligația legală de a depune la dispoziția acestora, în mod transparent, informații clare, cu privire la prețurile practicate pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, preț pe care, ulterior, au intenționat să-l modifice, începând cu lunile octombrie și noiembrie 2021, prin notificări trimise anumitor categorii de clienți.

 

Testeaza iLegis 3 zile

 

Consumatorii care se regăsesc în astfel de situații pot face plângere împotriva furnizorilor de gaze naturale. Potrivit Ordinului ANRE nr. 47/2021 procedura de soluționare a plângerilor va avea loc în două etape, una la nivelul furnizorului și una la nivelul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Mai exact, consumatorii trebuie să parcurgă mai intâi procedura de soluționare împotriva furnziorului de gaze naturale și apoi să declanșeze procedura la nivelul ANRE. 

 

În cadrul primei etape, reclamantul se va adresa furnizorului cu o plângere, în termen de 30 de zile de la data primirii răspunsului nesatisfăcător sau de la data la care trebuia să primească răspunsul. În termen de 7 zile de la primirea plângerii, furnizorul trebuie să transmită reclamantului invitația de soluționare. Tot în termen de 7 zile de la primirea invitației, reclamantul are obligația de a transmite furnizorului de gaze punctul său de vedere insoțit de toate documentele pe care iși întemeiază susținerea. Acestea vor fi depuse în copie și certificate pe fiecare pagină ”conform cu originalul” și vor conține data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia, olografă sau electronică, dupa caz.

 

În termen de 15 zile de la data transmiterii invitației de soluționare a plângerii, se desfășoară ședința comună, organizată de către furnizor, iar reclamantul are obligația de a confirma participarea la sedință. În situația în care reclamantul nu se prezintă la ședință și nici nu a comunicat furnizorului, în timp util, faptul că nu poate participa, furnizorul va încheia un proces-verbal în care va consemna acest fapt, considerându-se că reclamantul a renunțat la soluționarea plângerii.

 

În termen de 3 zile de la soluționarea plângerii se va întocmi o minută care ”să consfințească înțelegerea dintre părți”. Pentru ca plângerea să se considere soluționată, minuta trebuie să fie inușită de ambele părți. În caz contrar, chiar dacă plângerea a fost insușită parțial de către una dintre părți, reclamantul va transmite către ANRE, in termen de 30 de zile de la data desfășurării ședinței comune, plângerea de solționare împotriva reclamantului, întocmită conform modelului prevăzut de Ordinul ANRE.

 

Universul Juridic - LEGIStm

 

După ce au parcurs procedura de soluționare a plângerii împotriva furnizorului de gaze naturale, consumatorii pot să declanșeze procedura la nivelul ANRE. Concret, aceștia trebuie să transmită o plângere care trebuie însoțită de următoarele documente:

 

 

Documentele vor fi consemnate cu orginalul și vor conține data, numele și semnătura.

 

Plângerea va fi soluționată în termen de 60 de zile de la data depunerii documentației la ANRE.

 

Autor: Laura TIFIGIU - Jurist

 

Imagine: Doris Morgan pe Unsplash

 

Daca ti-a placut acest articol si vrei sa fii la curent cu ultimele informatii legislative, urmareste-ne pe Facebook, selecteaza din meniul "Following/Urmareste" casuta "See first/Vezi mai intai".

Multumim!

 

 

Copyright © 2004-2021. Toate drepturile rezervate LEGIStm.

iLegis
Legislatie Romaneasca
Legislatie Europeana
Practica Judiciara
Jurisprudenta Romaneasca si Europeana

CERE OFERTA NOASTRA!
Copyright © 2021. Toate drepturile rezervate LEGIS TM. Web design by Royalty