Distribuitor autorizat software C.T.C.E. Piatra Neamt
Facebook Twitter Google
Informatii telefonice Lu-Vi: 09-17
0720 528 028

Semnatura electronica in SPV va fi obligatorie

Inapoi
Home » Blog » Semnatura electronica in SPV va fi obligatorie
Semnatura electronica in SPV va fi obligatorie - LEGIStm
04/06/2021

Semnatura electronica in SPV va fi obligatorie

 

În data de 6 mai 2021 Ministerul Finanțelor Publice a lansat în dezbatere publică proiectul de ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală precum și pentru anularea unor obligații accesorii. Pentru a se aplica, proiectul de OUG trebuie adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial.

 

Actul normativ va modifica Codul de procedură fiscală introducând obligația ca toate documentele transmise de către contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale precum şi persoanele fizice care desfăşoară o profesie liberală să se facă prin Spațiul Privat Virtual (SPV)  al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).  

 

Înregistrarea în SPV este prevăzută, în prezent, în Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală dar nu ca obligație ci doar ca o opțiune a contribuabililor.

 

Spațiul Privat Virtual (SPV) reprezintă un serviciu electronic care funcționează la nivelul MF/ANAF prin intermediul căreia se primesc și se comunică documente contribuabililor. Comunicarea prin SPV presupune, pe de o parte, transmiterea de cereri, prin mediul electronic, din partea contribuabililor către organele fiscale ale ANAF, cât și comunicarea actelor administrativ fiscale și cele de executare silită din partea organelor de executare.

 

 

Proiectul de OUG mai prevede că documentele depuse în format letric nu vor fi luate în considerare, contribuabilii/plătitorii urmând să fie notificați cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă. 

 

De asemenea, pentru derularea procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic naţional desupraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al ANAF, este necesar ca operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale să se înroleze în SPV. Pentru a se inrola in SPV contribuabilii trebuie să-și achiziționeze certificate calificate. 

 

Având în vedere faptul ca înrolarea în sistemul informatic al MF/ANAF presupune achiziționarea de certificate calificate de către contribuabili, va fi necesară acordarea unui termen pentru efectuarea tuturor acestor demersuri administrative, de la data intrării în vigoare a prezentului act normativ și până la data aplicării efective a acestuia. 

 

Deschiderea unui cont în aplicația SPV se poate realiza fără deplasări la instituțiile statului. 

 

Înregistrarea in SPV se face pe site-ul Fiscului accesând:

 

 

Potrivit Ordinului Ministerului Finanțelor 660/2017, pentru validarea unui cont în SPV, pe lângă prezentarea în persoană la Fisc, există trei  variante online:  

 

 

Autor: Laura TIFIGIU - Jurist

 

Imagine: Kelly Sikkema pe Unsplash

 

Daca ti-a placut acest articol si vrei sa fii la curent cu ultimele informatii legislative, urmareste-ne pe Facebook, selecteaza din meniul "Following/Urmareste" casuta "See first/Vezi mai intai".

Multumim!

 

 

Copyright © 2004-2021. Toate drepturile rezervate LEGIStm.

iLegis
Legislatie Romaneasca
Legislatie Europeana
Practica Judiciara
Jurisprudenta Romaneasca si Europeana

CERE OFERTA NOASTRA!
Copyright © 2021. Toate drepturile rezervate LEGIS TM. Web design by Royalty